Tisztelt Adózó/Felhasználó!
Az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016 (VIII.31.) Korm. rendeletben foglaltak
alapján, 2019. március 28. napjától Budaörs Város Önkormányzata csatlakozott az
ASP országos adó szakrendszerhez, mely biztosítja az önkormányzat hatáskörébe tartozó
központi és helyi adók, az adók módjára behajtandó köztartozások, díjak, valamint
pótlékok, bírságok, továbbá a közigazgatási hatósági eljárási illeték nyilvántartását,
elszámolását, kezelését. Lehetővé teszi a helyi adókötelezettségek teljesítésével
kapcsolatos ügyek elektronikus úton történő intézését.
A fentiek tekintetében a helyi adóügyekben az elektronikus ügyindítás és egyenleg
lekérdezés az Önkormányzati Hivatali Portálon történik, melynek elérhetősége:
https://ohp-20.asp.lgov.hu
Egyenleg lekérdezés
Felhívjuk a figyelmet, hogy az adóhatóság előtt az adózót - ha nem kíván személyesen
eljárni - képviseleti joggal rendelkező személy is képviselheti. Ahhoz, hogy a képviselő
által az adózó adóegyenlege elektronikus úton lekérdezhető legyen, szükséges a cégkapu
képviseleti jogosultsággal rendelkező képviselő által - elektronikus úton - benyújtott
meghatalmazást az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül megküldeni az önkormányzati
adóhatósághoz.
A képviselőnek/meghatalmazottnak a szolgáltatás használatával lehetősége van Budaörs
Város Önkormányzatánál vezetett adószámlák adóegyenlegének lekérdezésére. Az egyenleg
lekérdezéséhez a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítás után a rendszer automatikusan
kitölti az Ön adóazonosító jelét.
Amennyiben képviselőként/meghatalmazottként jár el, az Ön által képviselt adózó
adóazonosító jelét vagy adószámát Önnek kell megadnia. A képviselt adószám adatának
formátuma kötőjelek nélkül 11 számjegy.
Ügyindítás
Elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével ügyet indíthat. Válassza ki Budaörs
Város Önkormányzatát, majd az ügyindítást. Ezt követően kérjük, hogy válassza ki
az eljárás módja mezőben, hogy
- Saját nevében
- Cég nevében
- Egyéni vállalkozóként
Egyéni vállalkozó nevében
- Más természetes személy nevében kívánja benyújtani az elektronikus űrlapot.
Ezt követően választhat ágazatot és ügytípust.
Amennyiben az Ön által intézendő ügyben nem talál formanyomtatványt, akkor beadványát
az e-Papír szolgáltatás igénybevételével terjesztheti be (
https://epapir.gov.hu).
Fontos, hogy a cég nevében történő ügyintézés esetén csak cégkapu képviseleti jogosultsággal
rendelkező képviselő/meghatalmazott tud elektronikusan ügyet indítani.
Budaörsi Polgármesteri Hivatal
Adóiroda
Telefon: +36 23 447 911
Email:
adoiroda@budaors.hu
Levelezési cím: 2040 Budaörs, Szabadság út 134.